Tip Bayi & Anak-anak

Rancang masa pantang bersalin

Ibu dalam pantang kalau buat kerja banyak dan memenatkan boleh kena demam atau di panggil bentan urat. Badan lemah terpaksa buat kerja. Jadi masa sebelum bersalin rancang bagaimana hendak berpantang. Bagus jika ada yang menjaga kita.

Tetapi ada kala kita terpaksa menjaga sendiri. Perancangan akan memudahkan kita menjaga pantang walau seorang diri. Oleh itu rancang masa pantang bersalin. Berbincang dengan suami. Pertolongan suami diperlukan. Sebelum dia ke tempat kerja bantu sediakan keperluan kita dan bayi.  Untuk makan, sekarang banyak yang menyediakan penghantaran ke rumah contoh http://www.mangkuktingkat.com/07/ .

Beli juga peralatan yang memudahkan kita. Letak barang kerpeluan berhampiran kita agar kurang perlu berjalan-jalan. Ada peluang berehat. Pasti ramai yang akan bertanya khabar untuk ucap tahniah atau melawat. Kawan-kawan atau saudara-mara ini kalau telefon cuba singkatkan masa berbual, atau melawat jangan sampai ibu dalam pantang kena buat air pula pada tetamu. Bagi ibu dalam pantang berehat.

Surirumah yang mempunyai anak kecil, cuba cari orang untuk menjaganya seperti hantar ke taska. Anak kecil seperti ini akan inginkan perhatian yang lebih kerana dapat adik. kita akan kepenatan melayan kehendaknya.

Rancang masa pantang bersalin agar cepat kembali pulih dan sihat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *